A YAMUNA-story, avagy a szappanfőzéstől a manufaktúráig…
A történet 2002-ben, egy kis somogy megyei faluban, Somogyvámoson kezdődött, ahol a természet szeretete és vállalkozási kedve arra késztette Kajtár Zsoltot, hogy a múltba visszanyúlva, régi receptek után kutatva finoman illatozó, természetes alapanyagokból szappanokat készítsen.
„Barbacson töltöttem a gyerekkorom. A nagyapám gyakran kivitt az ottani erdőkbe gombászni. Olyankor a mezőket, réteket is bejártuk. A hatalmas séták közben megmutatta az összes utunkba eső gyógynövényt. Mesélt arról is, melyiknek milyen gyógyhatása van. A növények közül még hosszú évekkel később is emlékeztem kettőre, a levendulára és a citromfűre. Ezért is kezdtem ezzel a két gyógynövénnyel a szappan gyártást.”
Ezek az illatos és habzó csodák azonnal óriási sikert arattak és receptúrájukat a mai napig használják.
„Amikor belevágtam, 50 kiló szappan megfőzéséhez tudtam alapanyagot beszerezni. Ennyi volt az összes pénzem. Megfőztem, majd kölcsönkértem apósom kocsiját, hogy elindulhassak első értékesítő körutamra. Nekem ugyanis nem volt kocsim. Szóval bepakoltam, elmentem és eladtam. Majd hazafelé az összes nyereségből ismét alapanyagot vettem. Újra legyártottam egy csomó szappant. Aztán vártam.”
Szerencsére nem kellett sokáig, mivel hamar, szájról szájra terjedt a jó minőségű szappanok híre.
„Aki vett, az később visszajött azzal, hogy nagyon szereti és vinne még. Ez az elégedettség olyan „hatékony reklámnak” tűnt, hogy nem is foglalkoztam azzal, hogy hirdessem is a termékeket. Egyszerűen eladták magukat. A minőség volt a reklám.”
A sikeren felbuzdulva elkészültek az első masszázsolajok is.
„A szappanokat már két éve készítettem a család kis konyhájában, amikor megkeresett egy cég, hogy masszázsolajat szeretne. Minden mozdítható pénzemen alapanyagot vettem, majd legyártottam nekik az első tégelyekkel, citromfüves, levendulás és rózsás illatokban.”
Aztán ezt még sok más illat követte.
„Fejlesztéseink során mindig a vevőink igényeit vesszük alapul. Azon elv mentén haladunk, hogy az adott termék jó legyen az embereknek. Használjon. Amit állítunk róla, azt tudja is. Segítsen az embernek abban, amire azt megvette, vagy amire a szakember alkalmazza. Hiszek benne, mert az elejétől kezdve ezen az úton járunk.”
A termékportfólió mára több mint 400 termékre bővült. A folyamatosan növekvő kereslet hatására a hidegen sajtolt szappanok, masszázsolajok és krémek mellé a tusfürdőket, testápolókat, gyógynövényes fürdősókat, azóta pedig samponokat és különböző kozmetikumokat is felvettek a kínálatukba.
„Azt gondolom, az én történetem tökéletes bizonyíték arra, hogy világ végén is – egy messzi kis faluban, ahová mindössze egy út vezet –, lehet egy jó ötletből sikeres vállalkozást csinálni. Ha kitartóan és lelkiismeretesen dolgozunk, nem csapjuk be a vevőinket, az hosszútávon meghozza az eredményt. Én ebben hiszek.”